Hemma!

Ja då var man hemma i mora igen! Kom hem i går kväll efter att ta haft några härliga dagar på västkusten <3 Åkte tidigt i  onsdags morrse! stannade till i kristinehamn för att äta lunch sen vidare ner till götakanal för att kolla på de (små) båtarna och slusarna! Ahhh säger jag bara en sågan segel båt skulle man ha! <3 sen blev det att åka vidara för att försöka hitta till stugan i utkanken av uddevalla kom dit vid halv 8 lr så! och jag måste bara säga att det var så hemmtrevligt det var grejer överallt och mattor jag allt PLUS att det var havsutsikt det är inte varje dag man vaknar och ser havet gemon fönstret!  Vart väl en ganska tidig kväll för att ta sig upp nästa dag!

Torsdagen vart det upp ätat frukost klä sig och in i bilen igen och försöka hitta ditt vi skulle! (pappas rese plan) Vi skulle åka ånglok vid nån sjö! men dom hade läst fel så vi åkte fel förs men vi ham iaf fram efter typ 1 timmes letande! så vart det att åka ånglok (var helt ok det var som att komma tillbaka i tiden allt var som förr väldigt mysigt) efter åkturen på 2 timmar vart det våffla och sen järnvägs museum kanske inte så intressant men men man fick ju se vad farfar har gjort! sen vart det en vända till stugan och middag och sen en kvälls sväng till köpcentrumer kolla lite snabbt efter som det bara är jag som vill kolla i affärer men det vart iaf ett bar jätta bra byxor <3 sen stugan och sova.

Fredagen vart det först lysekil och havets hus! sen lunck och kolla runt lite i hamnen. Sen åkte vi vidare till smögen óch kollade vid hamnden och köpte lite saker så vart det en glass i värmen toppen väder vill jag lova och så klar vart det att köpa räkor och lite små gott! sen till bara till stugan då dom som vi hyrde av kom och fråga om vi inte ville med ut och åka lite båt på kvällen och varför inte så åkte vi en tur med båten in i uddevalla och runt lite PLUS att jag fick se en säl=)  sen vart det middag med räkor och bröd mums.. sen sova!

Lördagen vart det trollhättan och saab museumet jag tror att jag aldrig har sett så mkr saabar på en gång! men jag måste bara säga att det var tråkigt att kolla på! det vart också linbana och kolla på vattenfall sen lyssna vi lite på när anders lundin spelade:) sen kanalmuseum och kolla lite slusar. sen linbana tillbaka och in på nå typ lek/exprement grejs för barn ( lilla syrran måste ju också få ha kul) sen köpa mat och stugan och börja paka i hop lite sen sova!

Söndagen hem resa! började kanske inte så bra pappa måde skit (migrän) så jag o mamma städade stugan o packade det sista sen bar det var hemåt åkte förbi en akvedukt men det var inte så fränt som jag hade trot åkte in i karlstad o åt mat sen raka vägen hem! det vart inte som jag tänkt jag ville in i bergvik och kolla lite affärer sen åka förbi filipsatd o träffa sandra som är där men nejnej pappa vill hem!

Har haft det övervädande bra! had ont i ryggen efter att sovit på bäddsoffa bara och i knät efter mkt gång men det kan man leva med!

Sthlm 30 juli Kanske =)




Puss <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0